PRÉDICTION DES CHANGEMENTS DANS LES COMMUNAUTÉS DE RÉSEAUX SOCIAUX DYNAMIQUES

Proposition de thèse
  • Quand ? 13/07/2017 à partir de 14:00 (America/Montreal / UTC-400)
  • Participants Étienne Gael Tajeuna

RÉSUMÉ : In dynamic social networks, communities may undergo various changes over time. For example, a community may split into several other communities, expand into a larger community, or shrink to a smaller community, or several communities may merge into one community. This is an important and difficult issue in the study of social networks. In the current literature, there is a lack of formal approaches for modeling and predicting critical events over time. This prompted us to seek a new approach based on a more general method of event prediction in order to make use of past histories of change. To this end, we propose here a general risk model that utilizes survival analysis techniques to understand and predict future changes in the topological structure of dynamic communities.

Membre du jury, président rapporteur : Djemel Ziou, professeur, Département d’informatique, Faculté des sciences, Université de Sherbrooke

Membre du jury, directeur de recherche : Shengrui Wang, professeur, Département d’informatique, Faculté des sciences, Université de Sherbrooke

Membre du jury, codirecteur de recherche : Mohamed Bouguessa, professeur, UQAM

Membre du jury, évaluateur interne à l’Université de Sherbrooke : Aïda Ouangraoua, professeure, Département d’informatique, Faculté des sciences, Université de Sherbrooke